2011. január 31., hétfő

Az előzmények #1

2005-ben, mikor kiderült, hogy Zsanett terhes, vegyes érzésekkel álltunk a dolog előtt. Először kicsit "para" volt bennem, de aztán 1-2 nap alatt letisztult minden. Megbeszéltem Zsanettel, hogy a gyerek megtartásáról elsősorban neki kell döntenie, hiszen az ő teste felett én nem rendelkezhetek, de bárhogy is dönt, az én feladatom, hogy támogassam ebben. Közben titkon már végigfutott az agyamban egy kisfilm Manóról és elterveztem, hogyan fogjuk nevelni, milyen dolgokat fogunk együtt csinálni, tanulni majd...Ez a film egy családról szólt, azaz rólunk. De ahogyan telt az idő, egyre inkább azt éreztem, hogy volt párom egyre kevésbé akar ebben a filmben résztvenni.


A terhesség alatt voltak problémák. Zsanett panaszkodott a szívére, ezért 24 órás monitorozó került rá. Fokozottan oda kellett figyelni, nehogy a babának baja legyen. Ehhez képest még 8 hónapos terhesen is vállalt dauert és hajfestést. Volt olyan, hogy a vegyszerektől rosszul lett munka közben. Rengeteg nézeteltérés volt ebből, mint ahogyan a dohányzásból is. Én abszolút nem támogatom a dohányzást és adott esetben ennek hangot is szoktam adni. :) Zsanett a terhesség ideje alatt nagyrészt anyjánál volt, ahol a lakásban mértéktelen dohányzás folyt. Több alkalommal is kértem, majd szóvá tettem, hogy ne dohányozzanak a gyermekem feje fölött, hiszen ő még nem tudja eldönteni, hogy ez neki jó-e vagy sem. Mondanom sem kell, én lettem a fekete bárány...

Ebben az időben még albérletben laktam. Egy volt kollégámmal közösen béreltünk egy lakást, így alacsonyabb volt az egy főre jutó költség. Dani születése előtt kibéreltem egy 1,5 szobás lakást, hogy a szülés után már teljesen önálló életet élhessünk, ne kelljen senkit kerülgetni, meg aztán nem is lett volna egészséges se a szülőkkel, se egy idegennel egy lakásban élni... Az apás szülés és az azt követő napok nagyon mozgalmasak voltak, hiszen 12 órás műszakban dolgoztam, rohangáltam a régi albérlet, az új albérlet, Zsanett anyjáék és a kórház között napokon keresztül. A költözést gyakorlatilag ez idő alatt oldottam meg teljesen egyedül. Anyámra a távolság miatt, Zsanett anyjáékra a hozzáállásuk miatt nem számíthattam...